vineri, 20 ianuarie 2017

4 Greseli In Germinarea Si Cresterea Lastarilor De Paulownia

Inainte de a citi acest articol e posibil sa vrei sa citesti cate ceva din ce am scris anterior, iata aici doua titluri ce e posibil sa te intereseze - Germinarea Semintelor De Paulownia Tomentosa In Apa  si Germinarea Semintelor De Paulownia Tomentosa Pe Pamant

In acest scurt articol am sa împărtășesc cu tine câteva greșeli ce le-am făcut in trecut încercând sa dezvolt lăstarii necesari creării unei plantații de Paulownia.



1. Temperatura. Temperatura optima necesara germinării semințelor de Paulownia este intre 20 si 27 de grade Celsius. Temperaturi inferioare prelungesc germinarea însă temperaturi superioare distrug cultura.



Temperaturi peste 30 de grade Celsius mai ales in medii închise, neventilate si umede vor prolifera fungii mai ales in momentul in care planta e foarte mica. Când ea creste, rădăcina se va autoproteja înfășurându-se într-o teaca protectoare anti fungi.

2. Apa. Apa necesara germinării semințelor de Paulownia pe pământ se pulverizează si nu se toarnă. Nu face exces de apa in perioada de germinare dar nici in cea de creștere a lăstarilor.



Unii vor spune ca nu trebuie nici prea multa apa dar nici prea putina, eu iți voi spune ca nu trebuie prea multa apa si atât. Frunzele se vor îngălbeni daca vei folosi prea multa apa si se vor strange si încreți daca vei folosi prea putina apa.



Totuși o planta cu putina apa va fi mult mai sănătoasă decât una in al cărui pământ băltește apa. Ca note de reținut, găurește recipientul in care trăiește planta pentru ca excesul de apa sa se scurgă, evita pământul cu conținut mare de argila greu drenabil.

3. Aerul. Intr-unul din experimentele mele am mutat o serie de lăstari de Paulownia,  iarna, din casa in încăperea mereu aerisita a centralei. Deși aceasta era mult mai răcoroasa temperatura rar ajungând la 20 de grade Celsius, plantele s-au dezvoltat mult mai bine.



Poate fi sera sau mini-seră sau poate fi iarna o anume camera din casa însă nu uita sa lași un geam intre-deschis sau sa instalezi un simplu ventilator de calculator alimentat la 12 V.

4. Lumina. Am spus in articolele trecute ca plantele de Paulownia au nevoie pentru a se dezvolta ideal de foarte multa lumina. Au nevoie de foarte multa lumina începând din stadiul de germinare si pana la plantarea in gradina sau pe camp.



Totuși una din greșelile mele din trecut a fost sa le dau lumina artificiala MEREU, 24 de ore din 24. Entuziasmat de faptul ca folosind spoturi cu LED-uri plate de 6 W, 12 W si 18 W am redus drastic consumul electric necesar germinării si creșterii plantelor am uitat sa le mai scot lumina din priza.

Totuși in natura așa ceva nu e posibil. Totul are nevoie de somn, de pauza, de refacere mai ales in perioada de creștere.



Daca faci ca mine si germinezi si dezvolți iarna lăstari pentru a-ti crea in primăvara propria plantație de Paulownia, ar fi bine sa folosești un simplu senzor de lumina (cauta pe google, gasesti pe olx la 15 lei, alege cel potrivit consumului electric) ce aprinde automat lumina pe timp de noapte, întrerupând-o in zori de zi.



Sper ca iți vor fi de folos sfaturile mele, deși in general voi scrie ce sa faci, e foarte bine daca vei citi si ce anume sa NU faci pentru a nu pierde timp si bani repetându-mi greșelile.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu